Copywriting och reklam – skräddarsydda föreläsningar och kurser

Reklam


Eftersom vi har norra Europas enda doktor i reklamskrivande på Svenska språkrådet, skulle det nästan vara tjänstefel om vi inte erbjöd utbildningar i reklam, reklamhistoria och reklamskrivande – copywriting. Vi vill inte begå tjänstefel i onödan, utan har ett antal utbildningar inom ämnet reklam och copywriting.

Doktorn heter Einar Korpus och är verksam som just copywriter. Dessutom är han en uppskattad föreläsare. Tillsammans täcker alla våra reklamföreläsare in det mesta inom fältet, inklusive digital marknadsföring i sociala medier.

Här nedanför ser du ett urval av de reklamutbildningar Svenska språkrådet erbjuder.

Reklam – en del av samhällsbygget.
Ok, det är inte längre särskilt kontroversiellt att säga att reklamen behövs. Det hindrar inte att det är värt att gå lite mer på djupet kring varför.

Svensk reklamhistoria.
Reklamen i Sverige har en lång historia, men när börjar den egentligen? Och vilka faktorer är det som gör att reklamen uppstår?

Den holistiska copywritern.
Att vara copywriter är ett av de roligaste jobben som finns. Och samtidigt krävande. Ju längre du håller på, desto bättre blir du. Denna utbildning kan vara en inspirerande föreläsning, en halv- eller heldag eller en ganska lång kurs för den som på allvar är intresserad av hela konkarongen.

Skratta hela vägen till butiken.
Så heter en bok om humor i svensk reklam som kom ut 2009. Den är slut hos Norstedts, men lever vidare i uppdaterad form som en föreläsning.

Reklamiska för alla.
Reklamiska är namnet på norra Europas enda doktorsavhandling om copywriting. Som utbildning finns den som föreläsning, halvdag eller heldag. Kul!

Reklamutbildningar för organisationer, myndigheter och företag. Vi skräddarsyr.
Kortare inspirationsföreläsningar, halv- eller heldagar — eller en kontinuerlig kompetensutvecklande utbildning. Vi har gjort allt detta och gör det gärna fler gånger.